Doel van onze sites = kennis
verzamelen en deze te delen Sinds 1-1-2006 : 5.800.000
bezoekers
Oproep aan onze lezers
Help
ons meer bekendheid te krijgen door deze site naar 10 vrienden of familieleden door te
mailen zodat meer mensen op de hoogte zullen zijn van belangrijke zaken mbt hun gezondheid
en voeding. Het wordt hoog tijd voor objectieve ongecensureerde informatie die vrij
verspreid kan worden.
Bedankt namens alle vrijwilligers die dagelijks belangeloos leefbewust.com maken.
Wordt
leefbewust.com vrijwilliger en help ons deze kennis te verspreiden
Heb je interessante
informatie, videoclips, Ebooks, interviews of links gevonden ?
Wil je ons helpen met het
vertalen van korte Engelstalige teksten ?
Wil je helpen met het volgen
van internationale nieuwsbronnen ?
Nieuws met Ron Fonteine - Mike Donkers met:
WHO verplichte vaccinatie in 194 landen mogelijk bij wet (??) Wie lopen het meeste risico
en welke alternatieven zijn er voor vaccinatie. Neem kennis van deze aflevering en draag
deze kennis uit!!
Ik kom dagelijks veel interessante
nieuwtjes tegen maar kom niet aan het vertalen toe. Het gaat om 6-10 regels per artikel
(Engels / Nederlands). Wie wil ons helpen? Alle hulp is welkom. Je bepaalt zelf hoeveel en
hoe vaak.
We zijn bezig met een update van de site
met ruim 7400 nieuwsberichten die de komende weken online gezet zullen worden. Met dank
aan Petra Versteegh en Edwin Fonteine die mij geholpen hebben met het rubriceren.
KWF weer eens op het verkeerde
spoor, zon niet de belangrijkste oorzaak
van de dodelijke vorm van huidkanker
Niet de zon maar de aanwezigheid van veel
moedervlekken is een belangrijke factor volgens onderzoekers. Ze vinden dat de
waarschuwing voor de zon teveel mensen onnodig bang maakt.
Dit blijkt uit een studie gepubliceerd in de nieuwste uitgave van het medische
vaktijdschrift Nature Genetics. De auteurs zeggen dat de zon maar een kleine rol speelt
bij de gevaarlijkste vorm van huidkanker (Melanoma). De focus zou moeten liggen bij de
mensen die meer dan 100 moedervlekken op hun huid hebben. Onderzoekers uit Australië,
Montreal, Canada en Philadelphia, onder leiding van het Kings College in London,
ontdekten 2 genen die een rol spelen bij het aantal moedervlekken en de kans op het
krijgen van huidkanker.
Het wordt nog erger, juist in de zon maak
je vitamine D3 aan. Amerikaanse onderzoekers wezen recent nog op een 75% reducatie van
kankergevallen als men voor voldoende D zou zorgen. Het ging daarbij met name om darm- en
borstkanker. Hoe lager je vitamine D status hoe meer kans op kanker, diabetes, metabool
syndroom, MS, autisme, griep etc etc. De KWF beseft nog altijd niet dat dit soort
goedbedoelde akties (link)
wel eens averrechts kunnen werken.
Gewoon op het heetst van de dag uit de zon
blijven maar zorg dat je per dag een half uur zon pakt zonder bescherming op je huid. En
zeker na de zomer D3 suppletie nemen !
Ron
Dierenleed en vakantie
ADHD medicatie protest Den Haag
Biologische Behandelingen voor Autisme en
PDD
Voedingstofarme voeding maakt dik
Borstkankeronderzoek - de risico's versus de
voordelen
Gratis Eboek - Serrapeptase
Veel vrouwen onnodig behandeld voor
borstkanker
Varkensgriep Hoax?
Vaccinaties, nu wordt het serieus
Reguliere media verzwijgen feiten mbt
vaccinaties
FNV: "Problemen groter dan spoedeisende
hulp"
Nieuwe radarinstallaties maken scherper
Buienradar beeld
Erfelijke maculadegeneratie: een ziekte met
vele gezichten
Darmkanker: To screen or not to
screen? Thats the question!
Nieuwe genetische regios verbonden met
melanoomrisico ontdekt
Ook EU verziekt medicijnmarkt
Inwendige radiotherapie voor levertumoren
een stap dichterbij
Koeien langer in de wei Reuze koe uitgemaaid
in weiland
Ik kom dagelijks veel
interessante nieuwtjes tegen maar kom niet aan het vertalen toe.
Het gaat om 6-10 regels per artikel (Engels / Nederlands).
Wie wil ons helpen? Alle hulp is welkom.
Je bepaalt zelf hoeveel en hoe vaak.
Gezien de grote belangstelling voor mijn site leek het mij tijd een aparte weblog te
starten waar ik dagelijks nieuws en mijn bevindingen snel kan opnemen. Veel plezier met
het volgen van ondergetekende op het pad der gezondheid en op weg naar de waarheid zullen
we maar zeggen. Deze weblog is mijn persoonlijke visie op gezonde voeding. Ik ben geen
medicus maar informatie analist die dagelijks wereldwijd nieuwe studies opspoort bij
organisaties, universiteiten, ziekenhuizen en kontakten heeft met vele experts op het
gebied van voeding, oliën, vitamines etc en die kritisch kijkt naar het beleid in
Nederland en Europese overheden. Hun visies gaan vaak dwars in tegen wat de gevestigde
orde beweert.
Ik negeer de
propaganda van de industrie en ga zelf op zoek naar de feiten. Ik noem niet alleen nadelen
van industrie produkten maar ook van gewone produkten zoals zuivel, soja, vlees, oliën,
kruiden etz. Aan u de keuze wat u er mee doet. Veel leesplezier en blijven nadenken wat
goed voor u is. Vermijd voeding en cosmetica bomvol chemische toevoegingen en kies voor
natuurlijke voeding, scheelt een hoop ellende op termijn..... een gezond en lang leven
gewenst !
Deze weblog is voor en door mensen die
kennis willen verzamelen, doorgeven en bewuster willen gaan leven. Dit kan kennis zijn uit
zowel de reguliere als de complementaire hoek. Wij zijn die hokjesgeest meer dan zat, we
hebben een grondrecht op therapievrijheid, niet een wetgever die bepaalt wat goed voor ons
is. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden dus wantrouw een ieder die alleen zijn visie
als de enige waarheid ziet, daar zijn al hele oorlogen door ontstaan. Maak je keuzes op
basis van kennis die voor handen is en verdiep je in meerdere visies op voeding,
gezondheid, spiritualiteit en het milieu. Gezondheid is meestal een kwestie van logisch
nadenken en je hart volgen. Door internet zuchten we niet langer onder de censuur van een
kleine groep "experts" die bepaalt wat we moeten eten, drinken, denken en
geloven. Ik wens je een goede gezondheid en veel wijsheid toe, probeer je kennis zoveel
mogelijk met andere mensen te delen. Kennis = Gezondheid. Kies voor preventie ipv symptoom
bestrijding. Als laatste wil ik iedereen bedanken die ons aktief helpt met nieuwstips,
vertalingen en artikelen.
Met vriendelijk groet,
Ron Fonteine
Goed artikel gezien?
Help ons goede artikelen of
nieuws te melden. Stuur uw link of nieuwsfeit naar: ugamedia@wirehub.nl
Wij zoeken ook nog mensen die buitenlandse nieuwsbronnen in de gaten willen houden.