Natuurlijke bloedverdunners
Omdat ik wat dikker stroperig bloed heb en
bij erg veel hitte al snel last van mijn hoofd krijg (snel zonnesteek etc) ben ik op zoek
naar natuurlijke bloedverdunners. Ik heb ook het gevoel dat als je bloed dikker is dat je
doorbloeding slechter wordt en toxines teveel kunnen ophopen. Door blessures /
ongelukken kun je ook weer vernauwingen krijgen en dik bloed zal dan de klachten nog
verder kunnen verergeren. Zonder doorstroming geen gezondheid zegt Ditta altijd. Vanuit de
visie van D'Adamo zouden met name de mensen met Bloedgroep A deze klachten kunnen hebben.
Zal niet voor iedereen gelden maar mocht het kloppen dan zeker even onthouden. De Atjes
zouden ook gevoeliger zijn voor stress en hart- en vaatziekten.
Wat doe ik zelf:
- ik neem 's avonds magnesium citraat om
bloedvaten wijder te maken, dit ontspant tevens de spieren en het zenuwgestel. Daarnaast
is magnesium erg belangrijk voor heel voor processen
in je lichaam, het speelt een belangrijke rol bij stabiliseren van de suikerspiegel en kan
als
zurenbuffer worden gebruikt tijdens de nachtelijke detox
- Eet dagelijks 3-6 visolie capsules of om de
dag een stukje vette vis
- Eet elke dag een stukje pure cacao (85%)
Voor de rest moet ik nog even verder
puzzelen.
Heb je natuurlijke bloedverdunner tips
email me dan even: Link
Ron
Pure cacao als bloedverdunner
Het eten van pure chocolade heeft een
bloedverdunnende werking en vermindert daardoor het risico op het ontstaan van
bloedpropjes. Aspirine werkt op dezelfde manier om hart- en vaatziekten te voorkomen.
Lees verder
Blauwe druivensap
Uit deze studie door de universiteit van
Wisconsin blijkt dat blauwe druivensap wel effect heeft maar sinasappelsap en
grapefruitsap weer niet.
Grape Juice, But Not Orange Juice or
Grapefruit Juice, Inhibits Human Platelet Aggregation
Drinking purple grape juice for one
week decreased the whole blood platelet aggregation response by 77% compared to baseline
values. No significant change from baseline was found after drinking orange or grapefruit
juice.
Lees verder
Tomatensap
Uit deze Schotse studie door het Rowett
Research Instituut blijkt dat tomaten een belangrijke bloedverdunner zijn en belangrijke
rol spelen bij de preventie van hart- en vaatziekten.
Effects of tomato extract on human
platelet aggregation in vitro
These results indicate that tomatoes
contain anti-platelet compounds in addition to adenosine. Unlike aspirin, the
tomato-derived compounds inhibit thrombin-induced platelet aggregation. All these data
indicate that tomato contains very potent anti-platelet components, and consuming tomatoes
might be beneficial both as a preventive and therapeutic regime for cardiovascular
disease.
Lees verder
Kiwi
Om het dichtslibben van de bloedvaten tegen
te gaan en het bloed dun te houden, wordt door artsen vaak aspirine geadviseerd.
Onderzoekers van de Universiteit van Oslo hebben een alternatief ontdekt met hetzelfde
bloedverdunnende effect: twee à drie kiwis per dag eten.
In conclusion, consuming kiwi fruit is
an effective way of inhibiting platelet aggregation induced by collagen and ADP in human
volunteers. Our data thus provide evidence that consuming kiwi fruit has the potential to
increase the effectiveness of thrombosis prophylaxis. Modulation of platelet reactivity
towards collagen, ADP and plasma triglyceride levels by kiwi fruit could be of potentially
prophylactic and therapeutic benefit in preventing and halting pathological processes that
lead to CVD.
Download PDF
Reaktie lezers nieuwsbrief
Hoi Ron,
Een natuurlijke bloed verdunner is Pau d' Arco thee. Mensen mogen er niet te veel van
drinken
of natuurllijk tabletten slikken.
Esther Janwarin
De Helende Roos
--
Hallo Ron
Cayennepeper is een van de beste bloed
verdunners
Link
Frans
Tip om bloed vloeibaar te houden
Een half uur voor het eten een glas water
drinken en een halfuur daarna. Het werkt super en is te zien bij een LBA. Niet voor niets
dat zwangeren veel water moeten drinken. Natuurlijke vit e vermindert de kleverigheid van
bloedplaatjes met 80%. Lichaamsbeweging. Gember. Curcuma etc. Zorgen dat het bloed schoon
blijft/wordt. Water bv 15 minuten koken in een pannetje en dat (2liter) per dag langzaam
lauw opdrinken. Dit gekookte water is van samenstelling verandert waardoor het makkelijker
bindt met afvalstoffen.
Gwendoline Blankestyn