Wat weten we van Coca Cola? Het bekendste drankje ter wereld is ooit klein begonnen. Hoe
is dat gegaan? Wat giet je in je keel als je zon koel blikje aan je mond zet? Waarom
is deze verfrissing, die vol suiker zit om mee te beginnen, zo ongekend populair?
De KNVB wil graag dat Nederland en België
in 2018 samen het WK voetbal organiseren. Het is niet duidelijk wie deze kostbare operatie
gaat betalen. Grote frisdrank- en bierfabrikanten maken zulke evenementen mogelijk. Hoe
fris is deze combinatie op de gezondheid? Bij grote (sport) evenementen staat
iedereen bloot aan een voortdurend bombardement van reclameboodschappen. Reclame waarbij
het heel vaak gaat om snoep, koek, vla, frisdranken en alcoholische dranken. Sporten is
gezond, maar hoe gezond is de uitwerking van de reclameboodschappen die er meestal
'gratis' bij zitten?
Coca-Cola: "Wie denkt nu dat
vitaminewater gezond is?"
Een organisatie vond alvast dat Coca-Cola
'ongegronde' gezondheidsclaims linkt aan zijn vitaminewater en sleepte het bedrijf voor de
rechter. Verdediging van Coca-Cola? "Geen enkele consument kan redelijkerwijs misleid
worden en denken dat vitaminewater een gezond drankje is."
Een studie van een Braziliaanse professor
van de Matto Grosso Federal University heeft de schokkende waarheid onthuld over de
effecten van een glas frisdrank. Ontdek wat er gebeurt in je lichaam in de zestig minuten
nadat je je verfrissende, bubbelende drankje tot je hebt genomen. En denk er dan nog eens
goed over na.
Coca Cola's moordzuchtige record
bij Anti-Vakbond activiteiten in
Colombia boven water gekomen
Naast het feit dat het een erg ongezond
drankje is, blijkt Coca Cola nog een ander stuitend geheim te bevatten waar de meeste
mensen zich niet van bewust zijn; de Coca Cola corporatie is betrokken geweest in een
serie ontvoeringen van vakbondsleiders en organisatoren in de buurt van de botteling
faciliteiten in Colombia.
Big Soda (de grote frisdrank
corporaties) wil Amerika dik houden: Hoe kun je terugvechten?
Frisdranken hebben onze obesitas
(overgewicht/vetzucht) bevorderd. Een elegante oplossing - frisdrank belasting - zou onze
verslaving kunnen verminderen, maar de suikerindustrie probeert dit snel te blokkeren.
Mogelijk sneller oud door drinken
frisdrank door onze redactie internet
Het drinken van fosfaat houdende frisdrank
kan mogelijk de oorzaak zijn van een vroegtijdige veroudering van de huid, evenals van
spierweefsel en van schade aan hart en nieren. Dat blijkt uit onderzoek van de
gezaghebbende Harvard universiteit.
"zie in jezelf. Daarbinnen is een bron van het goede die nooit ophoudt te stromen,
zolang je niet ophoudt jezelf te onderzoeken."
- Marcus Aurelius Romeins keizer 121-180
Suikerachtige frisdranken voeden
tumor?
Mensen die twee of meer gezoete frisdranken
per week drinken hebben een veel hoger risico op alvleesklierkanker, een zeldzame maar
dodelijke vorm van kanker, zo meldden onderzoekers afgelopen maandag.
Stop drinking pasteurized sugar beverages.
Did you know Sugar Beverages Are Dangerous To Your Health? Average American consumes over
150 pounds of sugar. it's sad children are also doing the same because parents just don't
know.
Man Drinking Fat. NYC Health
Anti-Soda Ad. Are You Pouring
on the Pounds?
Disgusted? Most people don't realize how
easy it is to gain weight from drinking sugary sodas, juice drinks, sport drinks and
sweetened tea and coffee drinks. Just one 20-ounce bottle of soda can pack 250 calories
and more than 16 teaspoons of sugar. Is the lemon-flavored iced tea any better? Not by
much with 210 calories and 14½ teaspoons of sugar. Sugar-sweetened beverages add hundreds
of calories to your diet each day. Don't drink yourself fat. Try water. Its good.
Are Diet Sodas Making You Fat?
Principes overboord - samenwerking
huisartsen VS met Coca Cola
Ik kreeg van Marjan de volgende link. Dit
is weer zo'n voorbeeld van een walgelijke samenwerking. De Amerikaanse academie van
huisartsen gaat samenwerken met Coca Cola. Snap je ook meteen waarom er zo weinig van
preventie terecht komt. In Nederland doen we het niet veel beter, de directrice van het
Voedingscentrum komt zo van Unilever vandaan en de Nederlandse dietistenclub krijgt ook
weer centjes van de voedingsindustrie. Voormalig minister Vogelaar maakte het nog bonter,
die zat gelijktijdig in de raad van bestuur van zowel Unilever als het
Voedingscentrum.Hoezo belangenverstrengeling? Kijken hoe Zalm straks door de DSB affaire
heenglibbert. Zal zich echt wel ingedekt hebben......
Uit recente studies is gebleken, dat
hergebruik van flessen die gemaakt zijn van PET feitelijk gevaarlijk kunnen zijn. Het
bleek dat PET in de loop van de tijd afgebroken werd en de drank inlekte, als de flessen
werden hergebruikt. Het vergif DEHA verscheen ook in het watermonster van water uit
hergebruikte PET-flessen. Het is gebleken dat DEHA leverproblemen veroorzaakt, mogelijk
problemen op het gebied van de voortplanting veroorzaakt, en men vermoed dat DEHA kanker
veroorzaakt bij mensen. Om deze redenen is het het beste om PET-flessen alleen te
gebruiken om een produkt te kopen en naar huis te vervoeren, en na het legen ter recycling
te dumpen bij het inzamelpunt voor plastic afval.
Diet and regular soft drinks linked
to increase in risk factors for heart disease
Drinking more than one soft drink daily whether its regular or diet
may be associated with an increase in the risk factors for heart disease, Framingham
researchers reported in Circulation: Journal of the American Heart Association.
Aquafina comes from tap water. Yes, the same water you get when you turn on your kitchen
faucet. Of course, Aquafina is filtered, purified and perhaps even enhanced with trace
amounts of added minerals, but it's certainly not mountain spring water. It's just
processed tap water -- the same stuff that fills your toilet bowl when you flush.
Study links soft drinks and fruit
drinks with risk for diabetes in African-American women
Researchers from Boston University's Slone Epidemiology Center have found that regular
consumption of sugar-sweetened soft drinks and fruit drinks is associated with an
increased risk for type 2 diabetes in African-American women. These findings appear in the
July 28 issue of Archives of Internal Medicine.
Benzene can form in beverages that contain the preservative benzoate salt and ascorbic
acid (vitamin C). Beverages were reformulated in the early 1990s to avoid benzene
formation, but it has recurred in recent years because new manufacturers were unaware of
the problem and added vitamin C to drinks.
Sugary beverages increase risk of
Alzheimer's disease
Drinking sugary beverages like soda may increase risk of Alzheimer's disease, according to
a new study published in the Dec. 14, 2007 issue of Journal of Biological Chemistry.
Several sodas are being marketing which contain vitamins and minerals such as Niacin
(vitamin B3), vitamins B6, B12, zinc, and magnesium. But unlike encapsulated vitamins,
which are designed to have prolonged shelf lives and precise nutritional values, it is
uncertain how long water-soluble vitamins will last in soda.
Soda Manufacturers Attempt to
Downplay Sodium Benzoate Link to Hyperactivity
In response to a recent study that linked common soft drink additive sodium benzoate to
increased hyperactivity in children, the British Soft Drink Association downplayed the
significance of the new findings.